Передзвоніть мені
Товарів: 0
Сумма:

Інтерв'ю з Директором виробництва настільних ігор ТМ Зірка

Представляємо Вашій увазі цікаве інтерв'ю з Костянтином Комаровим – Директором виробництва настільних ігор, російського видавництва «Зірка». Зазначимо, що група компаній «Зірка» спеціалізується не тільки на настільних іграх. Більшу частину їх асортименту займають моделі літаків та іншої військової техніки, де вони є беззаперечними лідерами ринку.

Що стосується настільних ігор, то тут наша думка до Зірки неоднозначно. Інший раз, нам здається, що вони ось-ось закриють цей напрямок, як раптом Зірка анонсує локалізацію який-небудь гучного новинки. Також, є питання щодо ціноутворення... Втім, ці та інші теми, що були порушені в цьому інтерв'ю.

Спілкувалися самим модним на сьогодні способом — в «Телеграм»! Вийшло, на мій погляд, жваво й бадьоро...

— Як зараз справи з настільним напрямком в компанії «Зірка»? У чому мета компанії в 2018 році?

— Ми на початку нового і, я сподіваюся, довгого пригоди. Незважаючи на те, що за спиною у нас вже є історія, вона нам нічим не допоможе. Ми зараз створюємо все практично з нуля. З урахуванням поточних і майбутніх тенденцій. Що стосується 2018 року, то для нас це рік повернення до наших старих історій — Поселенці, Андора, Великий Зоряний Шлях. Підтримка цих лінійок допами. А також абсолютно новий для нас продукт, як квести Екзит.

Exit Квест

— Скоро виходить Азул. Абстрактна гра за 2 900 рублів (1500-1600 грн.). Ти сам-то віриш в її успіх на ринку?

— Особисто я вірю в настільну гру Азул, інакше б не боровся/брався б за цю гру. А успіх — річ відносна: що для одного видавництва привід зняти з продажу, то для іншого — хороший рівень. Та й успіх не тільки в грошах вимірюється, є ще репутація, політика і т. д.

Азул

— Скільки разів сам грав у Азул?

— Вже раз 15, в основному тестили режим 3-4 гравця. Але і дуельний режим теж гарний, незважаючи на те, що я жодного разу не зміг виграти.

— Скажи, ніж пропозиція «Зірки» за Азулу привабливіше покупки його ж з-за кордону?

— Ми даємо ту ж РРЦ, яка є офіційною в Європі. Це видання доповнене/поліпшене. Наприклад, жетон першого гравця, який виглядав картонним сиротою серед пластикової розкоші, тепер зроблений з того ж матеріалу. Ми не стали чекати результатів продажів бази і відразу привезли промо-доповнення, яке не так просто дістати за кордоном. Гра таки російською мовою і її спокійно можна віддати поганяти друзям, не знайомим зі словами «Тесера» і BGG. До того ж і продати на вторинному ринку простіше. І найголовніше =) Купівля нашого видання дає шанс на видання і іншим, не особливо популярним іграм, таким, як, наприклад, Момбаса.

— Який рівень продажів Азула буде вважатися успішним? Пів накладу в перший місяць, третину за рік? Як взагалі міряється цей рівень?

— Якщо детально розібрати комерційну складову успіху, то для нас це зазвичай пів накладу за півроку. У випадку з Азулом, ми розбили поставки річного накладу на 2 частини. Тому, для першої партії, успішним можна назвати результат 2-3 місяці. Чому півтиражу, напевно, зрозуміло всім — це точка виходу в 0 за всіма витратами на проект. Всі інші продажу — чистий плюс. Що стосується півроку, то це якийсь внутрішній коефіцієнт швидкості повернення інвестицій, більш детально розповісти не можу — комерційна таємниця. А взагалі для «Зірки» вже успіх, що ми видаємо гру такого рівня. Звичайно, більше політичний і репутаційний, але для нас зараз це важливіше.

— Поясни ситуацію з Момбасі. Є якісь плани?

— План є, в двох словах, знайти партнера серед оптовиків-професіоналів, щоб зробити мінімальний тираж для всіх нечисленних бажаючих.

— Багато говорять, у гри відстійний дизайн коробки, який важко продати. Є така можливість або ймовірність, що обкладинка стане більш презентабельною?

— Кардинально нічого не змінити, можна лише спробувати змістити акценти в дизайні. Якщо ми будемо видавати гру, то неодмінно присвятимо цьому час наших штатних дизайнерів.

— До речі, чехи дизайн підправили) Бачив?

— Так, бачив, що в цьому плані ми і збираємося зробити. Можливо, панянки на задньому плані будуть ще більшими. Ігор потрібен чітко впізнаваний персонаж на передньому плані.

— У вузьких колах стало популярно вираз «Поляки винні». Не буду пояснювати, звідки це з'явилося. Як тобі працюється з поляками? (Мова про Portal Games.)

— Не скажу, що в нашій роботі з «Порталом» зіграла роль національність. Більшою проблемою стало небажання змінювати структуру продажів під специфічний ринок. Але чіткі аргументи перемогли страх і лінь. Але якщо полювання смаженого, то скажу так: з мого досвіду спілкування, невміння тримати слово найчастіше притаманна слов'янським компаніям. І тут не тільки поляків можна згадати.

— Скільки «Экзитов» видасть «Зірка» до кінця року?

— 6 в цьому році і 6 в наступному.

— Навіщо була видана незрозуміла «Цивілізація від початку часів»?

— Для початку скажу, що продажі показують, що не така вже вона й незрозуміла. У цієї гри є певний шарм, можете вважати це смаківщиною, але мені вона сподобалася. Спробуйте зіграти пару партій в Цивілізацію від початку часів, може, й вам вона зайде. До того ж ми створюємо лінійку недорогих ігор, які можуть служити сходинкою між 80 днів навколо світу і Великим Західним Шляхом.

— Додаток до ВЗП (Великий Західний шлях) буде випущено одночасно з світовим релізом?

— Так.

— Чи варто нам чекати продовження «Термінатора»?

— «Термінатора» точно ні. Так як цей бренд поки мертвий, а ліцензія коштує як чавунний міст. Але! Ми хотіли перевидати гру в іншому сеттінгу, поки все впирається у створення мініатюр.

— У «Зірки» вистачає дитячих ігор. Я в них не розбираюся. Порадь топ-3 по порядку.

— Топ-3 по продажам: Гонки їжачків, мі-Мі-ведмедики, Острів мавп. Топ-3 на думку моїх дітей: Апетитний замок, Зоопарк, Папірці.

— «Зірка» «собаку з'їла» на мініатюрах. Чому від «Зірки» не виходять настільні ігри з мініатюрами?

— Ви не повірите, але нам дорого робити мініатюри для настільних ігор. Вся справа в специфіці виробництва моделей. Наші конструктори, інструментальники, чпушники — це люди дуже високої кваліфікації, заточені на складні і високодеталізованих проекти. Тому у них дуже дорогий годину роботи. До того ж мінімальний розрахунковий тираж для будь-якої прес-форми — це 35 тис. ударів. Ми, на жаль, у продажу ігор до таких цифр не дотягуємо.

— Чому, маючи виробництво пластику, компанія не робить у себе Азул?

— Це все пластики однакові, насправді це не так. Наше обладнання не зможе працювати з матеріалом плиток Азула без серйозного переоснащення та переналагодження.

— Хто у вас є розробником сайту? Я все розумію, але цей жахливий жовтий фон. Навіщо?!

— Я сам не розумію, як таке могло з'явитися. На жаль, мої повноваження закінчуються там, де починається царство моделей. І поки у нас буде об'єднаний сайт, доведеться  страждати. :)

— Важко зараз в 2018-му знаходити придатні ігри для видання? Всі топи розбирають інші.

— Важко було завжди. Раніше треба було довести майбутнім партнерам всю серйозність намірів. Доводилося в збиток збільшувати тиражі або погоджуватися на копринт. Зараз реально вище конкуренція, банально можна не встигнути прийняти рішення щодо проекту, як його вже забрали. Але ім'я і особисті стосунки дозволяють схилити чашу терезів на свою сторону.

— Які проблеми при роботі з ком'юніті, чи існує воно в принципі або розбите по окремих сайтів/соцмереж?

— Дійсно, співтовариство гравців дуже сильно розкидано як онлайн, так і в реальному житті. Щоб достукатися до всіх, необхідно витрачати колосальні ресурси. До того ж у кожної спільноти свій смак до настолкам.

— «Рококо за 500». Що це було? Помутніння? Відмінна гра...

— Ну ось знову...

— Зате інтерв'ю без акули. Цінуй!

— Я оцінив. Я можу написати список шкідливих порад для видавця на прикладі Рококо.

— Давай!

— Якщо ти видавець сміливий, підкорив всі вершини,
Возжелавший з дівчат нову Це-А зібрати.
Вибери гру, де тітка на картинці в модному платті.
Відразу видно про кого ж! Наплювати, що еврогейм.

А хлопцям скажіть прямо: сукні шити не по-пацанськи,
А гра та не про персі, а про крій та шиття.
Не потрібні хлопцям голки, нитки, статуї, фонтани,
Нехай вони проходять повз, ти для них «Спартак» привіз.

Щоб бдящіх конкурентів від гри відвадити відразу,
Завищуй тираж ти вдвічі — розпродасться як-небудь.
Зекономиш на оплаті! Нічого, що євро в гору.
Нехай коливається як хоче, все одно платити потім.

Випуск гальмуй небагато — так, дрібниця, на рік десь.
Відлежатися адже на складі дуже важливо для гри.
Після витримки на складі стане класикою вагомою,
Щас важливіше для войнушки новий стартер замутити.

Інформацією ділитися, що гра вже на полицях
Не поспішай — виготовлювач ні за що не скаже всім,
Що пора вже прагнути в магазини, на турніри,
Це нам зовсім не треба — люди самі все знайдуть!

Твердо зберігайте таємницю про наявність продукту,
Про його особливі властивості повідомляти не треба всіх!
Промовчи, адже мовчазний з вигляду здається розумнішим.
І пора вже затямити — скромніше треба бути.

Пам'ятай — змова молчанья і затримки при відвантаженні
Краще оружье наше, щоб підкорювати ринок.
Ти манагерам продажу твердо дай таких інструкцій:
Ні за що секретів правил по грі не видавати!

Знати гравець про них не повинен, всім про ігри все відомо,
Гордий менеджер словами може все зіпсувати, друже!
Нехай покрякает трохи, помычит для тренування,
Твій продукт і так всі жадають, приготувавши гаманці.

Якщо блогер грошей просить за обзорчик на ютубі.
Обіцяє популярність вам за 3 рубля підняти.
Посилай його подалі, там роботи на копійку.
Задоволення, граючи, він і так вже отримав.

Сам грає, сам знімає — це зовсім не робота!
Просто слави блогер шукає, ні б вугілля покидати!
Ти собі замітку сміливо в свій робочий щоденник
Жирно маркером напишеш: це просто дармоїд.

Гнати втришия його негайно, ігор давати йому не потрібно,
Витрачати гроші на рекламу — це, братці, моветон!
Розбереться покупець, опинившись в магазині,
Сам знайде твої він ігри, не помітити їх не можна.

Загалом, роби те, що має: зволікання, бюрократи,
Дуболомство повсюдно, ти знову ж не забудь.
І успіх твій забезпечений, а товар свій дивний-дивний
Виявиш на розвалах, і з ціною в 500 рублів.

— Ось на такій позитивній ноті і завершимо наше інтерв'ю! :) Дякую Кості за відповіді... А Азулу бажаємо високих продажів.

Настільні ігри, згадані в цьому інтерв'ю, ви можете знайти в нашому магазині:

Хіт
Azul
Немає в наявності
1540 грн
8+
30 - 45
2 - 4

Комментарии

Ваше Имя:


Ваш комментарий: